בחירת מטרה – מה המטרה שלך?
מודעות למותג
חשיפת המודעות לגולשים שסביר להניח שיתעניינו במותג שלך. למשל, אם יש לכם חנות מקוונת וגם פיזית לתכשיטים, תרצו לייצר כמה שיותר חשיפה גם לחנות המקוונת וגם לחנות הפיזית לקהל יעד רלוונטי. סביר להניח שיש חפיפה בין הקהלים אך מדובר בקהלים שונים. הקהל שעשוי להתעניין בחנות הפיזית מורכב ברובו מאנשים שגרים ברדיוס מסוים מסביב לחנות ומתעניינים בתכשיטים והקהל שעשוי להתעניין בחנות הפיזית הוא קהל שנוהג לקנות תכשיטים אונליין
חשיפה
חשיפה די דומה מבחינת מטרה למודעות למותג רק שבמטרה זו הדגש הוא על מקסימום הגעה לקהל יעד פוטנציאלי.
התקנות אפליקציה
אם יש לכם אפליקציה שאתם מעוניינים לשווק ואתם מעוניינים למקסם הורדות מחנויות של אפליקציות כמו גוגל פליי.
טראפיק
הגדלת הטראפיק לאתר, לאפליקציה ולמסנג'ר
לידים
מודעה מסוג טופס המעודדת גולשים להשאיר פרטים.
הודעות במסנג'ר
סוג מודעה המעודדת גולשים שמתעניינים לפנות במסנגר של העמוד העסקי , מומלץ להטמיע גם צאט בוט למיקסום הפניות.
מעורבות
המטרה היא להגדיל את כמות הלייקים , התגובות ושיתופים לפוסטים ולעמוד העסקי.
צפיות בווידאו
המטרה לשכנע גולשים לצפות בסרטון ולהניע אותם לפעולה כגון רכישה, הרשמה, כניסה לאתר ועוד. בממשק במודעות של פייסבוק ניתן לראות פילוחים מעניינים בנוגע לצפיות בווידאו – אחוז מפיות, אחוז הצופים שצפו בכל הסרטון או בחלק ממנו ועוד.
בחירת קהלים – מי הקהל שלך?
קהל מבוסס מיקום
פרסם לקהל לפי אזור גיאוגרפי. ניתן לפרסם בערים, מדינות וקהילות .
פילוח דמוגרפי
התמקד בקהל לפי מין, גיל, השכלה, מקצוע ועוד.
תחומי עניין
תחביבים או כל תחום עניין אחר. לדוגמא: אם יש לכם עסק בתחום הדלתות סביר להניח שלקוחות פוטנציאלים מתעניינים בדלתות או עיצוב הבית.
קהל שמור
מומלץ להקים קהל שמור בעת הקמת חשבון חדש ולדייק אותו עם הזמן. קהל שמור כולל הצלבה של קהל דמוגרפי , קהל מבוסס מיקום, תחומי עניין ועוד כל פי צרכי העסק. חשוב לשים לב שאם מגדירים גם connections אז הקהל אוטומטית מצטמצם לקהל שהוגדר בconnection, נניח אוהדים של העמוד ושגם עונים להגדרות הדמוגרפיות, לתחומי עניין ולמיקומים שהוגדרו. לכן מומלץ להקים קמפיין נפרד שמטרגט לconnection ולא באמצעות קהל שמור.
אנשי קשר
ניתן לטעון רשימת אימיילים לפייסבוק או מידע ממערכת הcrm של העסק. אפשר גם להשתמש במידע שנאסף אונליין לטרגוט מתקדם.
Lookalike
קהל דומה לקהל מסויים. ניתן להגדיר קהל דומה לכל קהל שהוגדר בחשבון.
מבקרים באתר או משתמשים באפליקציה
מומלץ להגדיר בכל חשבון קמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש) עם הצעות שיווק שונות למי שכבר ביקר באתר או באפליקציה.
בחירת מיקומים – איך מבצעים אופטימיזציה של מיקומים?
דוגמאות למיקומים: ניוז פיד, stories, מסנג'ר, in stream, Audience Network ועוד.
ניוז פיד – הניוז פיד מוצג גם במובייל וגם בדסקטופ. המודעות שלך יופיעו בעת גלישה בפיד באינסטגרם, פייסבוק, מרקטפלייס ועוד.
סטוריס – המודעות שלך יופיעו בסטוריס באינסטגרם, פייסבוק ומסנג'ר
In stream – המודעות שלך יופיעו לפני, אחרי או במהלך וידאו
חיפוש – המודעות שלך יופיעו בתוצאות חיפוש רלוונטיות בפייסבוק ובמרקטפלייס.
Audience Network – המודעות שלך יופיעו באתרים ואפליקציות חיצוניים.
מסנג'ר – המודעות שלך יופיעו במסנגר של גולשים שהייתה לך אינטרקציה מולם במסנג'ר.
In Article – המודעות שלך יופיעו במובייל בתוך מאמרים.
אנו ממליצים בתור התחלה, כשמקימים את הקמפיינים, לבחור באפשרות מיקומים אוטומטיים ולעדכן על פי הביצועים בהמשך.
קביעת תקציב
ניתן לקבוע תקציב יומי או תקציב כולל ברמת הקמפיין.
בחירת פורמט
מגוון משקיעה בפיתוח פורמטים של מודעות ואחת לתקופה משיקה פורמטים חדשים.
תמונות – הפורמט השימושי ביותר. לפעמים מספיק בתמונה איכותית וקולעת מבחינת המסר השיווקי על מנת לייצר פניות איכותיות.
וידאו – אם יש לכם וידאו שיווקי מוצלח במיוחד כגון: הרצאה, המלצות של לקוחות ועוד מומלץ לשלב אותו בקמפיין. בנוסף ניתן לצור וידאו קצר מתמונות עם קריאה לפעולה באמצעות כלים פנימיים מובנים בתוך מודעות פייסבוק.
סטוריס – היתרון הגדול של הstories הוא הפרסונליזציה. ניתן להוסיף להם תבניות, אייקונים, טקסטים ועוד. סטוריס נחשבים לכלי פרסומי אפקטיבי ואותנטי.
מסנגר – ניתן לבנות מודעות שמופיעות במסנגר אשר מסייעות לצור אינטראקציה עם העסק שלכם. (בוחרים בobjective מודעות).
קרוסלה – ניתן לבנות פורמט הכולל עד עשרה תמונות וסרטונים. ניתן להוסיף לכל תמונה או סרטון לינק ייחודי משלו.
Slideshow – ניתן ליצור מתמונות מצגת של תמונות מתחלפות עם תמועה, סאונד וטקסט.
Collections – מודעות קולקציה מאפשרות להציג אוסף של מוצרים לרכישה. מומלץ להשתמש בסרטונים ותמונות ברזולוציה גבוהה.
Playables – מודעות מסוג playables מצייגות פורמט אינטרקטיבי שמטרתו להניע לפעולה הורדת אפליקציה.
אופטימיזציה לחשבון
חשוב אחת לתקופה לבחון ביצועים באמצעות מידע מפולח לפי מיקומים, אזורים גיאוגרפיים, תחומי עניין ועוד פרמטרים רבים. פייסבוק מאפשרת לצפות ולהוריד דוחות עם נתונים מפולחים ומטוייבים ועל פי זה לסייע למנהל החשבון לשפר את הביצועים. אתה למשל עשוי לגלות שבאזורים מסוימים הקמפיינים שלך ממירים יותר ובעלות יותר נמוכה מהעלות ההמרה הממוצעת. או שבדסקטופ ההמרות יותר יקרות מאשר במובייל.