גולש ביקר באתר והוסיף מוצרים לעגלה, אם הוא גולש רשום או/ו מילא טופס פרטים אישיים ואז נטש את הסל אז בשלב זה האסטרטגיה ברורה: re-engagement אפקטיבי שיחזיר גולשים שנטשו לאתר ויעודד אותם להשלים את הקנייה.
אז איך עושים את זה?
1. תציינו את מדיניות ההחזרות שלכם, אל תסתפקו בלינק. תדגישו שניתן להחזיר את המוצר ולקבל החזר מלא כחוק (לא זיכוי).
2. במידה ואתם מציעים משלוח חינם מעל סכום קנייה מסוים, תדגישו את זה במייל
3. תטמיעו את תהליך הרכישה באתר כך שהפרטים האישיים כולל שם ואימייל ימולאו בשלב שלאחר ההוספה לסל.
4. תתאימו את תדירות תזמון האימיילים ותוכן האימייל לתהליך קבלת ההחלטה של לקוח ממוצע בתחום שלכם. לדוגמא: בתחום המסיבות לילדים ללקוח לוקח בממוצע חודש עד חודשיים לפני היום הולדת להחליט עם איזה ספקים יעבוד: מפעילים, ציוד ליום הולדת, שכירת מקום וכו'. עם זאת, בתחום המוצרי חשמל זה תלוי בסוג המוצר , האינטרוול לקבלת החלטה לרכוש מזגנים בקיץ למשל הוא קצר לעומת זאת החלטה לרכוש בנברשת ועמודי תאורה יכולה לקחת זמן רב. באופן כללי ככל שהמוצר יקר, לוקח יותר זמן בממוצע לקבל החלטה. כאשר טווח ההחלטה הוא בין חודש לחודשיים (רוב המוצרים), מומלץ לדוור באינטרוולים הבאים: שעתיים אחרי ההוספה לסל והנטישה, 12-24 שעות אחר כך, 24-72 שעות ומאז פעם בשבוע בטווח של כחודשיים. אם אתם לא ממש יודעים כיצד עובד תהליך קבלת ההחלטות של לקוחות בתחום שלכם מומלץ ביותר לדוור סקרים בנושא או/ו להטמיע באתר ולהליט על האינטרוולים ותוכן האימיילים על בסיס הInput המתקבל.
5. לעולם אל תדוורו את אותו תוכן יותר מפעם אחת,. תמיד תשנו, תגוונו ותבנו את הקריאטיב ואפילו את התבניות
6. בשורת הנושא תכלול את שם הקטגורייה או את שם המוצר שננטש כמילת מפתח
7. הוסיפו את תמונת המוצרים שננטשו לדיוור
8. הוסיפו המלצות ודירוגים למוצרים שננטשו ולמוצרים משלימים
9. תמיד תוסיפו באימייל לינק מודגש לסל שננטש
10. האפשרות לUnsuscribe בדיוור מהסוג הזה צריך להיות בולט מאחר והוא אינטנסיבי למדי. ב100 Px הראשונים.
לסיכום, תבנו את אסטרטגיית הדיוור לנוטשים על סמך תהליך קבלת ההחלטות של הגולשים. אם עובר הזמן והם טרם רכשו תציעו להם מוצרים משלימים למה שהוסיפו לסל, הטבות, הנחות ומבצעים, סרטונים של מוצרים שהם התעניינו בהם ועוד. תהיו יצירתיים ותשתדלו לבנות קמפיינים פרסונליים עד כמה שניתן.
ולקינוח –Best Practice – דוגמא למשפך באתר מסחר:
773 גולשים הוסיפו לסל, מתוכם כמחצית המשיכו לדף התשלום. בשלב הזה , במידה והגולש אינו רשום לא ניתן לדוור לו אימייל re-engagement, כלומר כמחצית מהמוסיפים לסל הם גולשים שאין מידע עליהם למעשה וניתן להגיע אליהם בעיקר באמצעות רימרקטינג ממומן או באמצעות פיתוח מיוחד שמזהה נטישות בסל ובלחיצה על הX בדפדפן מציג פופ אפ שהוא למעשה טופס הרשמה.
מאלו שהמשיכו לדף התשלום , פחות ממחצית רכשו בפועל. ההבדל בין אלו שנטשו לאחר שהגיעו לדף התשלום לבין אלו שנטשו לפני ההגעה לדף התשלום הוא שבמידה ותהליך הרכישה הוטמע נכון, על הקבוצה הראשונה יש לנו פרטים המאפשרים לנו לפנות אליהם שוב ולדוור להם את הסל שנטשו.