Web Mode|קידום אתרים| שיווק באינטרנט בניית מותגים ברשת | 050-4232710
  • קידום ושיווק
  • אודותי
  • ייעוץ שיווקי וליווי עסקי
    • ייעוץ שיווקי שוטף
    • ייעוץ עסקי לבניית מותג ברשת
    • ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים
  • שיווק באינטרנט
    • קידום אתרים אורגני
    • פרסום בגוגל
    • פרסום בפייסבוק
    • ניהול דפים עסקיים בפייסבוק
    • ניהול קמפיינים באימייל ובמובייל
    • פיתוח אתרי מסחר
    • הקמה וניהול מועדון לקוחות
  • סיפורי הצלחה
  • בלוג
  • צור קשר
  • קידום ושיווק
  • אודותי
  • ייעוץ שיווקי וליווי עסקי
    • ייעוץ שיווקי שוטף
    • ייעוץ עסקי לבניית מותג ברשת
    • ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים
  • שיווק באינטרנט
    • קידום אתרים אורגני
    • פרסום בגוגל
    • פרסום בפייסבוק
    • ניהול דפים עסקיים בפייסבוק
    • ניהול קמפיינים באימייל ובמובייל
    • פיתוח אתרי מסחר
    • הקמה וניהול מועדון לקוחות
  • סיפורי הצלחה
  • בלוג
  • צור קשר
Web Mode|קידום אתרים| שיווק באינטרנט בניית מותגים ברשת | 050-4232710
  • קידום ושיווק
  • אודותי
  • ייעוץ שיווקי וליווי עסקי
    • ייעוץ שיווקי שוטף
    • ייעוץ עסקי לבניית מותג ברשת
    • ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים
  • שיווק באינטרנט
    • קידום אתרים אורגני
    • פרסום בגוגל
    • פרסום בפייסבוק
    • ניהול דפים עסקיים בפייסבוק
    • ניהול קמפיינים באימייל ובמובייל
    • פיתוח אתרי מסחר
    • הקמה וניהול מועדון לקוחות
  • סיפורי הצלחה
  • בלוג
  • צור קשר
  • קידום ושיווק
  • אודותי
  • ייעוץ שיווקי וליווי עסקי
    • ייעוץ שיווקי שוטף
    • ייעוץ עסקי לבניית מותג ברשת
    • ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים
  • שיווק באינטרנט
    • קידום אתרים אורגני
    • פרסום בגוגל
    • פרסום בפייסבוק
    • ניהול דפים עסקיים בפייסבוק
    • ניהול קמפיינים באימייל ובמובייל
    • פיתוח אתרי מסחר
    • הקמה וניהול מועדון לקוחות
  • סיפורי הצלחה
  • בלוג
  • צור קשר
מעסק קטן למותג מוביל – התהליך העסקי
ראשי » אסטרטגיות שיווק אונליין ופיתוח עסקי » מעסק קטן למותג מוביל – התהליך העסקי

מעסק קטן למותג מוביל – התהליך העסקי

במסגרת התהליך העסקי של הפיכת עסק קטן למותג, ישנם מספר שלבים שרלוונטיים לכל עסק בכל תחום אשר שואף להיות מותג מוביל בתחומו.

הצלחה של כל שלב תלויה באיכות התוצרים של השלב הקודם ובמקביל דילוג על אחד השלבים יכול להוביל לבזבוז במשאבים כספיים ואף לסגירת העסק בטווח הארוך.

אז מהם בעצם השלבים שיש לעבור על מנת להפוך עסק קטן או אפילו רעיון עסקי למותג מצליח?

בנייה וגיבוש תוכנית עסקית

רבים מידי דוהרים קדימה ומוציאים כסף רב על קידום ושיווק ללא תוכנית עסקית מסודרת, כלומר, ניגשים לרמת הטקטיקה לפני שגובשה אסטרטגיה עסקית ושיווקית המבוססת על תוכנית עסקית מפורטת ואמינה, סקר שוק מקיף ומחקר מתחרים.

פעמים רבות עסקים מבצעים תוכניות עסקיות לאחר שנים של פעילות , כשהעסק כבר רץ ומגובש אך לאוו דווקא רווחי ותוך כדי בניית התוכנית מתברר שהעסק נבנה לא נכון , האסטרטגיה העסקית הקיימת לא תניב רווחים בטווח הקצר והבינוני  ומשאבים כספיים רבים מושקעים באפיקים שאינם מייצרים מספיק הכנסות.

גיבוש אסטרטגיית שיווק ומכירות

הרבה פעמים אני שומעת מבעלי העסקים שברור להם ששיווק ומכירות זאת בעצם עיקר העבודה אבל בפועל הם לא מצליחים להגיע לבניית תוכנית פעולה שתסייע להם להגדיל את המחזור.

אסטרטגיית המכירות כוללת את כל הסוגיות המתייחסות למכירה ישירה (טלמרקטינג, מכירות שטח, מכירות אונליין ), מבנה מחלקת המכירות, באלו מוצרים היא תתמקד ובאלו סוגי לקוחות ומוצרים ועוד.

האסטרטגיה השיווקית כוללת הגדרה מדויקת של קהל היעד שבו מעוניינים להתמקד בטווח הקצר, הבינוני והארוך ומיפוי של ערוצי השיווק המתאימים לקהל יעד זה ואשר החברה מתכננת לפעול בהם.

השלב הבא הוא התאמת המסרים השיווקיים לקהל היעד שהוגדר כאשר מטרתם היא להניע לפעולה ולעודד אינטראקציה כלשהיא עם העסק (פנייה, רכישה, הרשמה ועוד).

המסרים השיווקיים מחולקים למסרים טקסטואליים, מבניים, מיתוגיים ועוד.

מסרים טקסטואליים – טקסטים שיווקיים המניעים לפעולה ואשר משולבים באתר, בדפי נחיתה ובבאנרים וכפוסטים ברשתות החברתיות.

מסרים מבניים– מבנה דפי הנחיתה והאתר, הניווט באתר וחוויית הגלישה והאופן שבו משולבים המסרים השיווקיים בו משפיעים על יחס ההמרה. גולש שמתקשה למצוא את מבוקשו תוך זמן קצר לרוב ינטוש לעומת זאת גולש שמוצא בקלות את מה שחיפש יש סיכוי גבוה יותר שיבצע פנייה.

מסרים מיתוגיים – סרטונים, באנרים מיתוגיים, צילומי תדמית של מוצרים/ אנשים/רקעים, קריאטיב וסטיילינג אשר מטרתם למתג את המוצרים/שרותים של העסק ולהעביר תחושות שמעוררות הזדהות וליצור אווירה המעודדת חיבור ועניין במותג. בשונה מיעדי מכירה ישירה והמרות, יעדים מיתוגיים מתייחסים יותר לחשיפה ולמעורבות.

כמו כן האסטרטגיה השיווקית כוללת תמחור מוצרים/שירותים, מכירה בחבילות לעומת מוצרים בודדים והרכב החבילות, סוגי הלקוחות (פרטיים, קמעונאים, סיטונאים וכו'), איסוף מידע מלקוחות פוטנציאלים וקיימים (סקרים, צ'אט, מועדון לקוחות ועוד), הטבות, מבצעים, הנחות ועוד.

הגדרות תפקיד ומבנה ארגוני

הגדרות התפקיד והמבנה הארגוני נגזרים מכמה מקורות שונים: תקציב, הכנסות בפועל ,צפי הכנסות ומתוכניות העבודה.

מסיבות רבות, שינויים בהגדרות תפקיד ובמבנה הארגוני יש לבצע ברגישות ובתדירות של אחת לתקופה ולא באופן שוטף, בכל אופן לא יותר מפעם ברבעון

החיבור למספריים – הגדרת יעדים כמותיים

מהתוכנית העסקית חשוב לגזור יעדים ומדדים כמותיים על מנת שנוכל לעקוב אחרי הביצועים הפיננסיים של כל אפיק השקעה. לכל מחלקה, חשוב להגדיר יעדים בנפרד, גם אם עובד אחראי למספר מחלקות כפי שנפוץ בעסקים קטנים.

דוגמאות למדדים כמותיים אשר נגזרים מהתוכנית העסקית:

יחס בין גודל ההוצאה בכל אפיק שיווקי לגודל ההכנסה

יחס בין מספר פניות בכתב/ טלפונים לכמות הסגירות בפועל

מספר רכישות של שירותים/מוצרים חודשי הנדרש על מנת להגיע לנקודת איזון

גודל הסל/רכישה ממוצעת

עלות לפנייה

עלות לרכישה/המרה

כמובן שככל שיש יותר מחלקות כך כמות המדדים שיש לעקוב אחריהם עולה בהתאמה

מדוע כ"כ חשוב להגדיר מדדים כמותיים?

הגדרת מדדים כמותיים הם האינדקציה הטובה ביותר לבחון התקדמות ברמת המחלקה וברמת העסק. מעבר לכך, הם מסייעים לנו לאתר מחלקות מפסידות/רווחיות ולבצע שינויים ארגוניים ותקציביים בהתאמה. לדוגמא: עסק קטן שמחזיק איש שרות לקוחות שמקבל כ50 שיחות ביום בממוצע ומתוכם נסגרות 2 הזמנות ביום,  במקרה כזה יש להבין האם עלות אחזקת המחלקה (שכר, תוכנות ועוד) נמוכה מהרווח שהמחלקה מייצרת ואם לא לחשוב על אלטרנטיבות כגון: שינוי בהגדרות תפקיד, ייצוא המחלקה למרכז שירות לקוחות חיצוני, הגבלת שעות הפעילות של שירות לקוחות ועוד.

גיבוש תוכניות עבודה והגדרת לוז

זהו השלב שבו מתרגמים את האסטרטגיה לטקטיקה. המבנה הארגוני, הגדרות התפקיד ותוכניות העבודה  מתבססות על  המסקנות של התוכנית העסקית והאסטרטגיה השיווקית. לכל מחלקה יש להתאים תוכנית עבודה מפורטת ולחלק אותה למשימות שוטפות ומשימות חד פעמיות, כאשר למשימות החד פעמיות יוגדר לוח זמנים.

מעקב שוטף אחרי ביצוע המשימות וקצב ההתקדמות

פעם בשבוע מומלץ לערוך ישיבה עם העובדים ולערוך בקרה, תיאום ציפיות ולעדכן את סדר העדיפויות לגביי קצב ההתקדמות של משימות ישנות ומשימות חדשות.

פעם בחודש מומלץ לבצע בקרה של המדדים ופעם ברבעון לקבל החלטות אסטרטגיות משמעותיות ולהטמיע את ההחלטות והשינויים בתוכנית העסקית

פורסם ב: אסטרטגיות שיווק אונליין ופיתוח עסקי פורסם ב: 1 בספטמבר 2015
« הקודם
הבא »

אודות הדר כהן - זלצר

יועצת שיווקית ומלווה עסקית, מתמחה בהפיכת עסקים למותגים מצליחים ברשת באמצעות שיווק רב ערוצי והטמעת תהליכי מכירה אוטומטיים
להציג את כל הפוסטים של הדר כהן - זלצר

צמיחת מותגים ברשת

המטרה שלי היא לסייע לעסקים קטנים ובינוניים להפוך לסיפור הצלחה באמצעות גיבוש אסטרטגיה שיווקית מותאמת אישית ובניית תהליכי מכירה אוטומטיים. בבלוג תמצאו מגוון רחב של כלים שיווקיים, תובנות ,הסברים ודוגמאות מעשירות שתוכלו לשאוב מהם השראה ורעיונות ולגבש בעזרתם את תהליך הצמיחה שלכם ברשת.

נושאי הבלוג
  • קידום אתרים אורגני
  • פרסום בגוגל
  • ניהול מדיה חברתית
  • ניהול תוכן
  • פיתוח אתרי מסחר
  • שיווק ופרסום בפייסבוק
  • שיווק בוידאו
  • שיווק ופרסום במובייל
  • אסטרטגיות שיווק אונליין ופיתוח עסקי
  • דיוור אלקטרוני וקמפיינים במובייל
    אחרונים
    שיווק אורגני בלינקדאין – יש חיה כזו

    שיווק אורגני בלינקדאין – יש חיה כזו

    21 בנובמבר 2018
    קידום אורגני מקומי – אזכורי NAP ועוד

    קידום אורגני מקומי – אזכורי NAP ועוד

    9 בפברואר 2017
    קידום אורגני של בלוג wix

    קידום אורגני של בלוג wix

    28 בינואר 2017
    טיפים לקידום אורגני מקומי

    טיפים לקידום אורגני מקומי

    28 בינואר 2017
    קידום אורגני – חברת קידום אתרים או מומחה לקידום אתרים?

    קידום אורגני – חברת קידום אתרים או מומחה לקידום אתרים?

    31 באוקטובר 2015
    פופולארי
    • אסטרטגיות Push & Pull בשיווק מוצרים ושירותים 3 views | 0 comments | פורסם ב 1 בSeptember 2015
    • אסטרטגית שירות לקוחות באתרי מסחר 2 views | 0 comments | פורסם ב 31 בAugust 2015
    • עסק מהבית|רעיונות לעסק מהבית 2 views | 0 comments | פורסם ב 20 בOctober 2015
    • מועדון לקוחות באתרי אי קומרס – אסטרטגיית טיפול בנטישות ועיצוב ערוצי תקשורת עם קהל היעד 1 view | 0 comments | פורסם ב 30 בAugust 2015
    תגובות
      comment תגובות נמצאו .

    השארת תגובה

    ביטול

    שיווק באינטרנט
    • שיווק בגוגל
    • שיווק בפייסבוק
    • קידום אתרים אורגני
    • פרסום בגוגל
    • ניהול דפים עסקיים בפייסבוק
    • ניהול קמפיינים באימייל ובמובייל
    • פרסום בפייסבוק
    • חיפושים לוקאליים והוספה למפות
    • כיצד משפיעה חוויית המשתמש על הSEO?
    • רימרקטינג של סרטונים
    • חשיבות הוספת מילים שליליות לקמפיין
    • טיפים לכתיבה שיווקית
    פיתוח עסקי
    • ייעוץ עסקי לבניית מותג ברשת
    • ייעוץ שיווקי שוטף
    • אסטרטגיות PUSH&PULL בשיווק מוצרים ושירותים
    • דויד vs גוליית – כיצד עסק קטן יכול להתחרות בחברות ענק?
    • כיצד לבנות תוכנית עסקית מנצחת?
    • מעסק קטן למותג מוביל – התהליך העסקי
    • מחלקת שירות לקוחות – ניהול ושיפור ביצועים
    • טיפים לשיווק דיגיטלי לעסקים בתחום המסיבות לילדים
    • אסטרטגיית שיווק ומיתוג מוצרים
    פיתוח אתרי מסחר
    • פיתוח אתרי מסחר
    • פיתוח וניהול חנות וירטואלית ON SITE
    • טיפים לטיפול בנטישות סלים באמצעות Email Marketing
    • מועדון לקוחות באתרי אי קומרס – אסטרטגיית טיפול בנטישות ועיצוב
    • שיווק מוצרים ברשת – חוויית מוצר באתרי מסחר
    • מועדון לקוחות באתרי אי קומרס – אסטרטגיית טיפול בנטישות ועיצוב
    • הפיתוחים שישדרגו את חוויית הגלישה ואת יחס ההמרה בחנות הווירטואלית שלכם
    רוצה לשמוע עוד?
    התקשר עכשיו ל: 050-4232710
    או מלא את הטופס:
    טלפון: 050-4232710 @ אימייל: Webmode.info@gmail.com כתובת: רעננה
    Dango :חווית משתמש
    כל הזכויות שמורות לweb mode
    • Web mode
    • שיווק באינטרנט
    • ייעוץ עסקי
    • צור קשר